Wednesday, March 2, 2011

Apa kes ni!!!!!

Balik kije semalam...konon-konon nyer nak perut da kenyang...bila tiba jer time 9 mlm...argggghhhhh!!!!tetiba jer dengar ada satu irama yang kurang menyenangkan...ei!!!!tolong la....tak bes langsung musssssik tuuuuuu!!!!!!tiba2 (banyak betul tiba2...)ada satu suara yg kejutkan aku yg enak dibuai mimpi....hahahaha...my asben rupanyer...

"eh!!!kul wape ni????"
"9 mlm....bangun la..masak nasik...."(nada yg agak merintih...)ha???!!!aku yg tgh mamai ni terkezutttt!!!nasik apa plak ni.....huhuuuu

"oooo abang nak nasik ei....bley...jap ek..."

Aku bangun terus ke dapur masak nasik...tgh dok basuh beras tu..bley plak aku terpk..rupa2nya muzik yg aku dgr tadi tu perut my asben...kikikikiki...sian dia....tapi..bukan salah aku...dia yg kata taknak makan nasik...konon2nya da kenyang...dia yg kata takyah masak...aku ni yg sedia maklum ada tabiat comel...tabiat 'M' ni mmg ler sonok...kikikikiki.....da tau si asben tu jenis yang takleh kalu tak makan...masak je lah!!!!nape nak tanya2 lak!!!ala..balik2 aku gak la yg salah...tapi sian plak kat my asben...aku tersenyum sorang2...tetiba...opocot!!!!

"ha...tu mengelamun apa tu..."
terkezut aku...

Mengelamun lagi....apa nak jadi ngan aku ni..Pas masak nasik aku..menjenguk ke dalam peti..apa yang ada kat dalam peti...hahaha...ayam semata2...takde apa lagi da....so...pk2 apa nak masak...erm..ni la hasilnya..layan je la....walau pon ayam semata2...tapi my asben kata sedap!!!!!hahahah..(ye la tu...sebenarnya perut dia tgh lapar tu...)jom layan gambar kat bawah ni...


Ayam Masak Halia

Ini yang my asben aku kata sedap!!!!

kasi nampak dekat skit ek....apa???????nak dekat lagi????????tu tgk kat bawah tu.........

=
=
=
=
=
=
=
=
=

ha...da zoooommmmm da!!!!!tgk ler.....hihihihi...resepi mudah jer...main campak2 jer....(pinjam ayat k.ila)

Resepi:

Bahan:
600 gm isi ayam yg dipotong kecik2
5 biji bawang merah (tumbuk)
2 ulas bawang putih (tumbuk )
2 inci halia (dimayang)
2 sudu besar sos tomato
sedikit serbuk kunyit
sedikit gula
sedikit garam
sedikit lada hitam (ditumbuk)
sedikit air
minyak
1 biji bawang besar (dihiris)
sebiji lada besar (dihiris)

cara:
1. Basuh dan toskan ayam. kemudian gaul dengan serbuk kunyit yg digaul dengan garam.pastu goreng seketika dan angkat.
2. Tumis bawang tumbuk/ blender sampai bau wangi. kemudian masukkan jugak halia mayang.
3. Masukkan sos tomato, garam, gula,lada hitam.kalaukering sesangt, masukkan sedikit air.
4. Pastu, masukkan ayam goreng tadi bersama bawang besar dan lada.
5. Masak, angkat dan sedia di makan.







No comments:

Post a Comment